Angel Fuentes (curriculum)
conservador español de fotografías, viene a México a dictar un
Curso en el MUAC del 5 al 9 de noviembre de 9 a 14 horas
el costo es de 1,000 pesos. El tema es
Técnicas de Ingreso en colecciones fotográficas.
Mas informes escriban a Ana Mary Soberón al correo electrónico:

Plática y visita de
María Pía Tamborini,
restauradora de la Universidad del Museo Social Argentino.

(fotogalería)

26-29 Oct 2010 – ECRO Conference in Mexico

The Escuela de Conservación y Restauración de Occidente (ECRO), the conservation-restoration school of Guadalajara in Mexico, is hosting a conference to celebrate its ten year anniversary.

For many years, IRPA/KIK has collaborated with this school. Amongst other activities, one of our staff visited ECRO to teach a course on preventive conservation, while a Mexican professor came to Brussels for an internship.

To mark this fruitful collaboration, ECRO has invited IRPA/KIK to participate in the conference. Our staff will give lectures on the following topics : the conservation-restoration profession, wooden sculptures and altarpieces, IRPA/KIK's Laboratories Department, preventive conservation and the restoration of easel paintings at IRPA/KIK.

Analco No. 285 Barrio de Analco Guadalajara, Jal. México C.P.44450
Tel/Fax: 3617 1409, 3617 2819 y 3617 2741 | ecro@unix.megared.net.mx